Varma toner med urban decay NAKED HEAT | Blogmas


Min absolut favorit ögonskugga har är Urban decays Naked Heat palett. Den har så vackra varma toner som passar perfekt till bruna ögon. Pigmenten i skuggorna är perfekta och smälter vackert in i varandra när man använder dem! Och Glitter färgerna är krämiga och perfekta! 
Denna varma/röda ögonskuggan har jag haft till fester och till vardagen då jag vill känna mig lite extra fin. För ansiktes smink gör jag en ganska neutral glowy hy. Detta för att ta fram de fina ögonen. Min rouge är rosa/brun ton och så har jag en lätt med ändå stark highlither. 


Jag börjar med att täcka ögonlocket med den ljusa färgen chaser.
Sedan sveper jag sauced ögen ögon globens veck.

sauced nästan lite under, sveper jag he devil
Sedan målar jag bara yttre delen av ögat cayenne och en fuego. sedan sveper jag färgen lite innåt mot ögat, jag följer ögonets veck.

Sedan använder jag fingret för att applicera dirty talk på mitten av ögat. Jag målar inte yttre delat utan fokuserar mera på inre ögat.
Efter det använder jag en fuktad pensel för att applicera lumbre vid innersta delen av ögat, nästan vid tårkanalen. Till sist tar jag en pensel och applicerar cayenne och en fuego på nedre ögat. Sedan applicerar jag mascara. 


Perfekt look för vinterns kommande julfester och andra tillställningar! 

Comments