En checklist för att överleva vintern| Blogmas

Det är december vilket betyder att vintern är här! Och för att vara ärlig är jag inte sådär stormförtjust i tanken av iskalla vindar och långa och mörka dagar. Men för att det ska bli sommar igen så måste man överleva vintern. Så jag gjorde en checklista till mig som kanske underlättar lite vintern. Jag menar vintern har ju sina fördelar. Det blir jul vilket betyder att man kan smälla i sig kopiösa mängder choklad och ligga vid tv:n och se på julfilmer!

En varm och stor vinterjacka
Min är från Minimum och är varm och gosig i fodret.
✨Bra bassalva (för att rädda den torra hyn från kyla)✨
Jag använder just nu Urtekrams kokos bassalva till hyn, den doftar så gott och återfuktar hyn perfekt.
✨Mjuk oversized tröja✨
Min favorit just nu är en polo stickad tröja från Lindex.
✨Musik spellista med mysig musik✨
Jag äskar att göra spellistor och har en som är en mega mixtape på mysiga sånger och en som ska peppa mig när jag behöver det i vintermörkret.
✨En bra avslappnings rutin✨
Ett måste, det är alltid som stressigast under vintern på jobb och studier. Därför har jag en rutin som jag vet att jag kan komma hem till de dagar det behövs. Till den hör ansiktsvård och sedan sätta mig i sängen med ansiktsmask och Friends serien och med något varmt att dricka. 

✨Bra serie✨När det är vinter vill jag ofta se på någon rolig feel good serie och för mig är det 90-tals klassikern Friends.
✨En varm kopp av något gott ✨En egen gjord pumpkin spiced latte är ju väl aldrig fel när man varit ute och frusit fingrarna av sig.
✨Mysiga sockor (gärna med extra ludd på)✨Ludd både på insidan av sockan och utsidan.
✨Fotbad (lavendel doft tack!)✨Bastukväll + fotbad+ hårinpackning = HIMMELSKT prisad vare fredag bastukvällar!
✨En STOR mjuk halsduk att gömma sig i✨Den ska vara så stor att man kan breda ut den till en picknick filt, då är den perfekt!
✨Choklad ✨
så.mycket.choklad.

✨Mysiga feel good filmer✨
Nu talar jag om bridget jones, love actually och andra smöriga filmer.
✨Sköna och varma skor✨
Man vill ju inte för det första halka eller för den delen förfrysa tårna.
Handkräm
Den ska vara tjock och dofta gott, jag är ännu på jakt efter en som är vegan!
✨Återfraktande ansiktsmask✨
Jag älskar att använda olika masker som aloe vera ansiktsmask. Eller min favorit som är brittisk rose av The Body Shop. 
✨Läppbalsam✨
Min favorit är Hurraw som gör de b ä s t a läppbalsam som är vegan!
✨Feel good smink rutin & outfit✨
Vinter får mig alltid känna mig lite nere. Det är mörkt och slaskigt och allt känns tungt och stressande. Så därför är det viktigt för mig att jag har en feel good sminkning. Alltså så att jag känner mig fin och nöjd med kläder som är sköna och får mig att känna mig FLAUWLESS!

Det är min lilla checklista, för att överleva de kalla månaderna före våren! Jag rekommenderar att göra en. Speciellt om det känns hopplöst, då är det alltid fint att ha en liten checklista att kolla på.


Comments