20 saker om mig du inte visste om Vegonista | Blogmas

Jag funderade idag på att jag inte egentligen är så personlig här på Vegonista. Så här är 20 saker om mig som du inte kanske visste.

1. Jag avskyr persilja, tål inte smaken tanken av det får mig att rysa.

2. Jag spelar instrument inkluderande violin, piano och gitarr.

3. Jag skriver låtar och har gjort det sedan jag varit 11. Hon som inspirerade mig att börja med det var Katy Perry.

4. Jag är mörkrädd, får panik när det är mörkt. Tror det är därför jag inte kan se på skräck filmer.... Jag har för bra fantasi, behöver inte andras monster i min hjärna.

5. Jag blir stressad av tystnad, måste alltid höra något bakgrundsljud som musik eller trafik utanför.

6. Jag älskar opera och sjunger också klassisk sång.

7. Jag är super klumpig och stöter mig dagligen snubblar eller krockar med saker.

8. Jag är super tävlingsinriktad, kanske inte så det märks för jag försöker att dölja det. Mest tävlar jag med mig själv, jag vill bli bättre hela tiden. Men obs är inte en dålig förlorare!

 9.  Min telefon är fylld med sångtexter som jag skrivit och över hälften är bara utkast.

10. Jag är super spontan.

11. Jag har ingen egentlig favorit färg tycker om alla.

12. För över ett år sedan hade jag inget intresse för smink, vilket har drastiskt förändrats sedan dess. Historien bakom detta det är att jag hade brutit benet och på sjukledigheten tittade på youtube på smink videon. Då fick jag en känsla att det där kan jag göra också! Så började jag och öva. Eftersom jag var hemma med benet i paket så hade jag inte så mycket annat att göra. Och idag är att sminka en av mina favorit hobbyn.

13. Jag älskar rymden och tycker om att prata om den. Trots att jag inte förstår något om kvantfysik eller någon fysik alls för den delen. Tanken om en oändlig rymd är svindlande!

14. Jag dansade mycket när jag var barn bli 8 år balett 3 år show dance och 2 år flamenco.

15. Jag har varit med i 4 olika musikaler.

16. Jag skapade min första blogg när jag var 12, den hette
young and free. Sedan dess har jag haft 2 andra bloggar.

17. Jag tycker inte om godis, men jag räknar ju inte choklad med i godis. Jag pratar om sega godisar som gummi björnar osv. Däremot ÄLSKAR jag chips och kan äta hur mycket som helst av det.


18. Siffran 18 är numret som alltid har bringat mig lycka och när jag tänkt på tidigare milstolpar i mitt liv så har de alltid hänt den 18. Spooky

19. Jag har den mest spridda musiksmaken. Med tanke på att jag sjunger klassiskt (opera) och jag älskar att lyssna på rap, jazz, pop, rock osvosv.

20. Jag har avlagt dubbelexamen, alltså jag är närvårdare och student. En av mina största åstadkommande i mitt liv! (jag fick den 18 veta att jag blivit godkänd i alla studentproven)

Comments