I min sminkväska | Blogmas

Jag har som vana att ha en vardags smink väska. Den är lätt för mig att ta med och den har alla de produkter jag använder dagligen. Sminkväskan bor i badrummet, så om jag sminkar mig hemma så gör jag det i badrummet. Men om jag får bråttom eller har inte lust att sminka mig på morgonen så brukar jag ta väskan med mig. I väskan har jag mina absolut favorit bas produkter. 
Till vardags har jag enkelt smink som har som syfte att bara få mig se smått mera pigg ut. 
Låt mig berätta vilka produkter finns i väskan!

Såklart har jag några smink penslar, här är några av dem. Min highlight borste är dock inte på bild för den är nytvättad. På bild finns det en "blending" brush alltså en fluffig pensel för att svepa t.ex bronser över ögonlocket och en mera tät ögon sminks pensel. Sedan har jag min absolut favorit pensel från Real Teqniques, setting brush. Denna använder jag för concealer och för cc kräm. Sedan har jag två Eco Tools penslar, en mindre för bronser och rouge och en stor fluffig för puder.

Jag har Lumenes cc kräm, som jag använder ganska sällan för att jag undviker att ha mycket på ansiktet. Detta för att låta mitt ansikte andas. Sedan har jag Urban Decays Naked concealer, denna använder jag dagligen under ögonen. 
Jag har också mitt Urban Decay puder, Naked skin ultra definition power foundation. Denna bukar jag svepa över hela ansiktet för att jämna hy tonen.

Till näst i sminkväskan finns det ögonbryns penna av Nordic Girl och ögonbryns vax av Essence. Sedan har jag min absolut favorit mascara av Essence, volume stylist 18h. Denna håller oväder och har aldrig kladdat på ögonen! Jag har också en ljus kajal för att sätta på inre ögat för att få större och piggare ögon. Och till sist såklart en ögonfrans-böjare.
Sedan har jag rouge och just nu använder jag Too Faced rouge i färgen Your Love Is King. Min favorit bronser är Luminous matt av Essence, den ger en mjuk och naturlig look. Sedan har jag highlighter, just nu använder jag Boho cosmetics i färg Terra Cotta.


Dessa brukar inte alltid finnas i väskan men jag brukar sätta dessa till väskan då jag har något evenemang på kvällen. Ögonskugga kvartett av Nyx i färgen Stunner. Essence ögonskugga the Metals i färgen ballerina glam, denna brukar jag använda som highlighter när jag vill vara lite extra. Och sedan har jag min favorit flytande eyeliner som är av Essence, waterproof eyeliner pen. 

Det var innehållet i min vardags smink väska, jag brukar variera innehållet men nu på vintern har detta varit min go to. Sedan brukar jag också ha olika läppstift med mig som jag varierar enligt behov. 


Comments