Ester

En vecka i mellan senaste inlägg, detta på grund av att jag varit sjuk. Och jag vill hellre sätta upp inlägg som jag är nöjd över än sådana som är halv okej. I början av 2019 har livet visat något för mig- tagga ner. Jag spenderar för mycket tid stirrandes på min telefonskärm och prokrastinering. Det finns stunder jag bara tar upp mobilen och stirrar på skärmen utan något egentligt syfte.
Detta måste ändras tänkte jag, så jag funderade på varför jag egentligen scrollade på Instagram. Jag vill vara kreativ.
Det är så viktigt att självförverkliga sig, med musik, konst, pyssel osv.
Så där satt jag en kväll och tog upp en virknål istället för telefonen. Och började virka. Jag har inte gjort det sedan jag var 15 men nu nästan 7 år senare var det som att sätta sig på cykeln igen. Det bara flöt på. Jag började med en mössa, den blev färdig och jag kände mig så stolt- jag hade åstadkommit en sak jag kan bära, en varm skön mössa!

Nästa projekt var en mössa, sedan ett par vantar och till slut- en handväska. Jag brukar vara smått "mad scientist" när det gäller handarbete. Men denna tog jag och följde delvis från ett mönster som expediten i garnbutiken rekommenderade. Väskan är gjord från ett trikå garn som heter Ester, därav heter väskan likaså. Du kan hitta mönstret här .Väskan tog för mig ca. 3 och en halvtimme och göra. Garn nystanet kostade 15.90 kg. Men till denna väska gick det ungefär 500g. Tror jag kommer att göra en liten portmonnä som kompis till Ester.
------

 No post last week, been sick and found out I’m spending way too much time on my phone. So one night I decided to take a crochet hook in my hand and some yarn. I haven’t crochet since I was 15- but it was riding a bike again. First I made a beanie then mittens and after that Ester. The bag is called Ester for the yarn that was used. It was pretty simple just like making a beanie first a flat round and after that the sides of the bag. It took me about 3 and a half hours to make and it was pretty easy. I think Ester is going to get a sister a baby Ester maybe?







T-shirt: Cubus
Jeans: Jc
Shoes: Michael Kors
Necklace: & other stories

Comments