DIY Pärlörhängen


Jag har fått tillbaka min inspiration att göra smycken, och blev inspirerad av följande bilder på Pinterest. (du kan följa min Pinterest här)
Men när jag tittade på dessa bilder och funderade var jag skulle kunna köpa dem så fick jag iden- jag kan ju göra sådana själv! Och det visade sig att jag hade materialen redan hemma wohoo! Dessutom är dessa örhängen super enkla att göra!
Du behöver:
Pärlor 
Metalltråd 
Metallringar 
Krokar för örhängen 
En smycketång

Börja med att trä pärlorna på ringen.
När du trätt pärlorna på så gör i ändan av ringen en krok med tången. Det är lite knepigt men det går med tålamod.
Till slut trä metalltråden så att metall ringen och kroken är fästa. Och voilá du har ett par underbara pärlhoops! Perfekt accessoar för en vanlig jeans tröja outfit



Comments