Bringing the 70's back

Nu har jag bestämt mig, jag känner det.... I'm bringing  the 70's back! 
Jag tänkte på förra veckans inlägg och tittade på mina nya flared jeans. Och från de senaste trenderna har jag känt det på mig, det kommer tillbaka. Så jag knåpade ihop några härliga moodboards för höstens stil inspo. 
Jag har (som alltid) till höstens ära tagit fram de stora grov stickade tröjorna. Färgpaletten, senaps gul, vinrött, beige och brunt. Mysigt värre! Pumpkin spiced latte anyone??🎃
Detta år drar jag inspiration från 70's ikoner som Farrah Fawcett och Cher. Jeans med en härlig tröja. Det ska vara lösa stora breda byxor överdelen helst åtsittande.
I Helsingfors har temperaturen sjunkit till 7-9 grader, regn och storm skallrar mot fönsterrutorna. Men nu ska jag sluta tala strunt let's get in to modet!!
Blev tvungen att inkludera denna härliga bild, älskar glasögonen- lite likt mina "Elton John" glasögon. Kommer definitivt satsa mera på lite större och glamorösa bågar! Jag satsar på antingen stora och pampiga bågar eller raka motsatsen- smala "matrix" liknande bågar. 
STIL IKONEN💥 CHER 
Hon kom fram på min pinterest feed som en 70's mode ängel- jag blev kär. Hon är definitivt en stark inspiration denna höst. Cher rockade jeans och ett långt härligt hår. Hon har en mix av 70's hippie stil och en office woman vibe- polerad hippie (?). Sminket fokuserat på långa fransar och porslin hy. 
P e r f e k t i o n.

Två bilder av Cher med en polerad look, här visar hon definitivt office kvinnan. Byxdräkt med vida byxor. Men som en upplyftande combo en härligt färggran väska. 
Nedre bilden inspirerar mig att dra fram mina printade t shirts med. Kanske jag hittar några härliga bad t-shirts att para med mina ljusa jeans? Kanske en kavaj på för en mixad look. 
J e a n s 
 Det bästa med flared jeans? De är bekväma men samtidigt så ser ens ben låååånga ut- man ser längre ut helt enkelt. Farrah Fawcett på högra sidan med kavaj, jeans och beige skjorta- Å h om man kunde plocka outfiten från bilden? Skulle det inte vara bra! 

Nu blev jag taggad att gå ut i morgon i en rolig outfit- älskar personligen att göra inspirations layouts eller skallade moodboards. Blir alltid så inspirerad att testa olika trender! Hoppas du också fick inspiration av denna post. 


Comments