Strappy dress with jeans



 Jeans och en klänning har varit en lång tid ett stort nej i mode. Senast jag såg någon ha en sommarklänning och jeans var när Ashley Tisdale var på röda mattan med en minikjol och jeans - ja du vet bilden jag talar om. Det  var tidiga 2000 talet där Capri jeans och tunikan regerade. Men en dag kunde jag inte bestämma mig vad jag skulle ha på mig. Så där stod jag i mina jeans och skulle bara testa klänningen. Så jag drog den över huvudet och såg looken jag skapat i misstag. Först tänkte jag neeej och kände mig som Ashley. Men jag gick till spegeln som visade hela kroppen. Drog på mig min långa jacka. Och där hade jag det.
Jag gillar lagren som skapats. Och mixen av en lätt sommarklänning och tunga jeansmaterialet. Jag parade looken med min nya underbara mintgröna second hand Longchamp väska.

 Jeans and a dress has been a big no in fashion these last years. Last time I saw someone rock jeans and a dress was when Ashley Tisdale walked the red-carpet on the premier of High School Musical. But she was not the only one in the 00's who rocked this trend. It was the time of Capri pants and tunics.
One morning I couldn't decide what to wear. I had on me my jeans and stood there wondering if I should wear my dress instead. So without taking the pants of I put on the dress. At first thought I felt just as Ashley and chuckled. But then I went to a full sized mirror and saw how nice it looked. I put on my coat and voilà there it is!

I like the layering this look has. It's a cool mix between a strappy light dress and a rough material, jeans. I pared the look with my lovely second hand find. My mini Longchamp bag.




Trench, bag, long top and long gold necklace- Second hand
Dress- Mark's and Spencer
Jeans- Jc jeans
Headband -Lindex

Comments