Florals for spring?


 Blombutiker har börjat ställa sina härliga färgpiller till blommor utanför sina fönster på gatan. Jag blev inspirerad av pastellerna. Mixen mellan ljus blå och rosa, kallt och varmt. Så jag klädde mig runt färgpaletten av dessa blommor.
Tack vare några varmare dagar hade jag möjligheten att använda min rosa trench, jag parade den med en klassisk rutig kjol i blått.
Måste säga att jag håller med min vän som sa att jag ser ut som Blair Waldorff från Gossip Girl. Hårbandet, scarfen men framförallt kjolen. Samtidigt är looken lite inspirerad av 60's. Har älskat att dra inspiration av 60 talets "preppy" klädstil.
Jag tror att detta är vibe för våren, vara inspirerad av blommor. Feminint med roliga färgkombinationer.


The flower shop down the street has put out their flowers outside their window. And I've gotten inspired by the delicate pastels. So I build my outfit around the colour palette of these pictures. My friend told me that I look like Blair Waldorff from Gossip Girl- I can't deny this. But I'm also liking it. At the same time, I think this outfit is also a bit 60's inspired.
I think this is the vibe for spring, being inspired by flowers. Feminine and fun colour combination.







Trench: Marks & Spencer
Skirt: Marks & Spencer
Scarf: Monki
Knit: Lindex
Bag: Guess
Shoes: Converse
Headband and earrings: Lindex
Necklace: & Other Stories
Sunnies: Mango

Comments