BLUE BLOOD





Jag har kommit till slutsatsen att blå är min vårfärg i år, många olika schatteringar- ljus mörk turkos u name it. Största orsaken är min underbara trench som jag använt dagligen. Men också för att på våren får jag en stark känsla av att ta fram mina ljusa jeans och en fräsch scarf.
Du som följt min blogg vet att smink är en av mina hjärte-hobbyn. Ett sätt att uttrycka mig, få mig att känna mig som stark och framförallt vacker. Smink för mig är likt mode ett sätt att uttrycka mig.
Ni kan tänka er min reaktion när jag såg Blue Blood paletten av Jeffree Star. Unika blåa färger som inte bara är vackra (nästan läckra) är också v e g a n. Sååå jag bara råkade springa in på Sokos på lördag med 25% förmånssedlar i näven och vips satt jag hemma och målade mig med den vackra paletten.

-------
I've come to the conclusion that blue is my statement color this spring- the main reason is my lovely vintage trenchcoat.
I love makeup and I've always felt it's a way for me to express myself.
This week Jeffree Star launched Blue Blood eyeshadow palette. And I was swoon- unique blue and may I say almost delishious colours. But that's not all- it's also vegan!
So on saturday i just happened to walk in to Sokos with some 25% discount coupons. Next thing I knew I was back home playing with beautiful tones of blue.
Redan paketeringen tog min anda- lyxigt värre. Jag köpte Blue Blood och en liquid frost som var i samma kollektion. Pigmenten i paletten är i högsta kvalité. Inte någon värre mängd av "fall out". Färgerna fäster bra och är lätt att få färgerna att smälta in i varandra. Liquid frosten kan användas som highlighter som jag gjort här eller som kropps glow. Highlightern är inte på något sätt naturlig. den är stark och väldigt "in your face". Den har en guld underton med litelitelite blått glitter.

The packaging took my breath away- luxurious feel. I also bought a liquid frost from the same collection.
But I have to say it’s not only the packaging that feels luxe. The pigments in the palette is beautiful and blends easily together. No fallout and no patchiness. The liquid frost can be used for body and face. I’ve used it here for highlighter. It’s in no way or form a natural highlighter definitely a beaming one. But if that is your thing you’ll adore it. The glow is golden with small specs of blue glitter.
 


Och K O L L A på slutresultatet, super snyggt underbara blåa toner. Om du vill få liknande look- började jag med färgerna Mint Tea och I'm cold i ögonvecket. Efter detta tog jag en kompakt pensel och applicerade Blue monday och Deceased vid ögonvecket men närmare ögonlocket. Sedan smälte jag färgerna tillsammans med små runda rörelser med en fluffig "blending" pensel och lite I'm cold på penseln. Sedan tog jag Cremated och Undertaker som är mörkaste blåa färgerna och applicerade dem på yttre delen av mitt ögonlock och på inre delen. I mitten av ögat applicerade jag Expensive med en fuktig pensel. Ovanpå denna färg applicerade jag med samma pensel Cullinan- jag tog också en liten pennformad pensel och applicerade lite i inre delen av ögat. Under ögat applicerade jag en mix av alla matta färger och lite blå kajal.

Min slutsats- borde man köpa dessa härligheter? Om du är en smink fantast som jag och älskar blåa toner ABSOLUT. Den är i en hög kvalité, färgerna ser likadana i paletten som de gör när de appliceras. Highlightern är spännande och ger en vacker lyster, jag kommer att använda den på sommaren för att få lite extra kroppsglow. Så om du gillar att glimma som en stjärna så är den produkten för dej!
----
My thoughts on this- should you buy it? Well if you’re a makeup lover and need a blue palette you need this. The colours stay true even after blending. The pigments behave as high quality shadows. The highlighter is versatile and can be used on body and face. I’ll use it in the summer for that Jlo glow. If you like to beam like a star I recommend it!


Jacket- Vintage Marimekko
Jeans- Jc Jeans 
Handbag- Guess
Scarf- Monki
Loafers- Monki
Earrings- Lindex

Comments