Höstens första dag

Hey babes! Tänk septembers slut är här, snart är det oktober- sjukt vad tiden springer. Höstmodet knackar på och det är tid att klä på sig mer än shorts och en topp. Jag älskar höst, mysiga regniga dagar och härligt tjocka och mysiga tröjor. Frisk luft och dimmiga morgnar. 
Årets höstmode är för mig en inspiration av 70's jobbande kvinnan och 60's mod modet. Tror jag gör en liten samling av min inspiration för årets höstmode. 

I denna look står mina underbara nya jeans i centrum. De är vida och sköna i love them! De är lite sönder repade i byxbuntarna. 


Eftersom det har varit blåsigt och små regnigt de senaste dagarna, så har jag grävt fram min underbara trenchcoat. Den är en underbar gammal rosa och den går perfekt i lookens vibe.



 Efter plåtningen gick jag till en underbar restaurang Vaelsa som ligger vid salutorget i Helsingfors. Tog med bilderna för man ser sminket och mitt vackra smycke på bilderna. Sminket är minimalt, lite fransar lite ögonbryn och highlight. Allt detta toppas med ett djupt läppstift.
Smycket är från H&m och älskar det, den ger liv till en vardaglig outfit.
I handen på andra bilden har jag min nya favorit drink, Hugo. Den är som en mojito med fläderblomssaft. Så god och fräsch- inte för söt.

Jacka Marks&Spencer
Tröja R collection
Jeans  Crockers (JC)
Väska H&m
Skor Björn Borg 
Halsband H&m

Comments