Två minimala smink looks för solsemestern

Har värsta resfeber just nu när jag känner hur augusti närmar sig... Jag vill redan nu börja packa för resan!! Det har varit otroligt varmt den senaste veckan så jag har skalat ner på mängden smink jag har på ansiktet. Detta betyder att eftersom jag reser till Spanien i Augusti kommer det vara ganska så hett - så minimal smink är det som gäller. 
Annars också när jag reser så har jag tendensen att packa "allt jag äger" du vet- just in case. Så jag har försökt ändra min mindset eftersom kommande resan kommer jag att resa endast med handbagage. 

I detta inlägg har jag gjort två olika solsemester looks. En minimal naturlig glowy look för dagen, när man går på stan sitter vid poolen osv. Och sedan hur man med små tillägg kan få sig festfärdig på mindre än 10 min. Till sist har jag skrivit lite om hur man kan undvika att packa för mycket smink med sig- och hur man får med det väsentliga. 













När det gäller resesmink så är är "multiuse" nyckelordet. Smink har inga regler, en bronser kan vara ögonskugga- läppstift kan fungera som kräm rouge! Det är viktigt att tänka på produkten kan jag använda detta på många sätt? Bas produkterna ska man ju så klart ha- mascara och concealer för mig.  Jag lämnar t.ex foundation och bb cream hemma eftersom jag vet att jag vill ha så bart ansikte som möjligt. 
Här har jag valt att ta med mig Lumenes Invisible glow som är en kräm highlight och rouge palette. Den är mångsidig och kompakt-perfekt för att ha med i smink väskan, dessutom har den en bra spegel. Den använder jag som ögonskugga, rouge, highlighter och som läppfärg. Kräm baserad smink ger en mer naturlig look och de är lätt att applicera. Använd fingertopparna för att applicera, detta eftersom fingertopparna är varma och får produkten att smälta in med hyn. 
Sedan har jag tagit med mig mina "must haves": All nighter Concealer av Urban Decay, denna är vatten tät och har otroligt bra förmåga att täcka ALLT du vill dölja. Micro brows ögonbrynspenna av Nyx, denna ger naturligt buskiga ögonbryn- detta såklart med hjälp av Lumenes ögonbryns gel. 
Ögonfrans-böjare är ett måste! Denna lilla mojäng får ögonfransarna böjda och härliga. Mitt trick är att när jag har "no makeup" looks så brukar jag bara böja fransarna. 
Vattentät mascara är ett måste i denna hetta. Trots att man inte går och simma så kan svetten lösa upp mascaran. Denna underbara mascara är från Nordic Girl och den ger naturliga långa och fluffiga fransar. 
Till sist packar jag två läpp produkter, en neutral och en röd. Den neutrala färgen jag packat är från Nordic girl, Born to stinne läppstift i färg nummer 6. Denna har en lyster som får läpparna att se återfuktade ut. Den röda färgen är också från Nordic Girl, Lip plumping duo. Denna färg är en stark klassisk röd, super krämig och lätt att applicera. 
När det gäller penslar packar jag med mig en pensel från real tecniques "contour brush" som är multiuse. 
Min semester look är glowy nästan "svettig", därför har jag inte packat med mig puder. Eftersom min hy är torr så behöver jag egentligen inte något. Men om du har oljigare hy- packa ner ditt favorit puder. 
Hoppas du fick något nytt bra tips från inlägget! Nu ska jag smörja in mig med solkräm och njuta av värmen :)


Comments