Trendtest: Tofflor

Tofflor, slides, sandal utan häl- ja du vet tofflor- de har varit en stor trend under detta år. Från sportiga badtofflor till loafer tofflor. Men hur ska man styla denna trenden och vad är de tre tofflorna som jag har valt att testa, det kommer vi se mera om i detta inlägg.
Loafer tofflor Dessa har setts seds förra hösten hos modebloggare, men nu syns dessa skor också i butiker som Monki och H&m. Dessa är en variation av den klassiska loafer skon. Den har länge för mig kopplats med en äldre sofistikerad kvinna. Men nu med t.ex Guccis blommiga version kan jag inte hindra mig från att vilja ha ett par... De jag har är från Monki och har en härlig flashback till 1800-talets adel klädstil. Lite Mozart över det hela! Jag gillar att para dessa med en enkel sommar romantisk look. Vid kallare väder har jag  jeans som är avklippta vid vristerna. Jag vill verkligen ge dessa skor det utrymme som de kräver. 




      
Skjorta: Vintage
Kjol: H&M
Skor: Monki
Örhängen: Kappahl
Armband: Snö



Fluffiga slides Rihanna gav liv åt de fluffiga tofflorna i hennes Fenty kollektion. Dessa ger mig en tillbaka blick till 50-60 talets glamour hemmafruars morgontofflor. Men när de är gjorda i modellen "badtofflor" ger det en mera sportig look. Dessa är lekfulla men super sköna. I min look har jag satt på mig en enkel röd klänning för att inte göra looken för galen. Ett annat sätt jag parat dessa är med ett par cykel byxor och en stor hoodie för en avslappnad look.


Klänning: Monki
Skor: H&m
Örhängen: Kappahl
Hårband: H&m



Den klassiska sandalen untan häl: Till sist är den klassiska modellen av sandaler/tofflor. Denna modell är tidlös. Den enkla "läder" sandalen utan häl är något av ett måste i allas garderob. Sandalen går med allt från klänning till jeans. Den mera 90-tals modellen med fyrkantig tåspets har kommit tillbaka. Jag valde därför att göra en business look. Cykelbyxor och kavaj med sandalen. Perfekt till jobbet för detta varma väder. Denna look är jag speciellt nöjd med, man han ha den från dag till natt. Sandalen är en härlig krämig vit färg som går med allting, köpte dem från H&m. 

Blazer: Vintage
Byxor: Pola
Skor: H&m
Örhängen: Kappahl
Väska: Michael Kors (inte vegan!)





Comments