Sommarmodet moodboard




När jag skriver detta sitter jag i stekhett solsken och drömmer om framtida sommar outfits. Jag har bläddrat igenom min Elle och Styleby tidning och satt små hundöron på de sidor som inspirerar mig. Efter detta började jag scrolla på min Pinterest och långsamt föddes en moodboard för kommande sommar. Så här varsågoda är ett samlat inlägg av sommarens trender och det som inspirerar mig. Hoppas ni också får inspo!
 
Naturmaterial och färger. Strandens naturliga färgpalett inspirerar mig denna sommar. Stråväskor, stråhatt och vila klänningar. Ja tack! Väntar på strand picnick efter jobbet, med goda sallader och en bra bok!

 
Smycken så mycket smycken. Jag är en van smyckesbärare, känner mej helt enkelt naken utan något som glittrar i silver eller guld. Numera är smyckena mera naturtroliga (som modet). De ska helst vara unika och ha en speciell look. De jag fastnat för är de som har små ansikten eller kroppsdelar i silver eller guld. Tycker de ser så kul ut! Runt halsen vill ja ha många kedjor (helst i silver). Fingrarna ska vara prydda med många ringar. Och de behöver inte matcha, gärna lite a la Pheboe Buffay från Friends. Jag väljer också silver då!. 
 
 Sommarklänningar! Äntligen är det tid att gräva fram alla härliga somriga klänningar. Denna sommar för med sig mycket blommiga mönstrade klänningar i härliga färger. Men denna gång har de kommit tillbaka lite längre, gärna i mid långa. Para ihop klänningen med en stråväska och ett par solglasögon!



 
Till sist, nät kassar och vita klänningar. Dessa kassar hade jag alltid sandleksaker i som barn men i sommar kommer jag att fylla den med med mode tidningar och något gott att dricka. Vita klänningen har gjort en comeback. Sommar romatiska klänningar med spets, härligt va?


För mera inspiration kolla min Pinterest här!


Comments