Maj månadens smink

En ny serie har startat här på bloggen, nämligen veckans smink look. Serien går ut på att varje onsdag postar jag veckans smink look på min Instagram. Och i slutet av månaden gör jag ett samlat inlägg på all mina looks här på bloggen. 
2016 började mitt intresse för smink när jag hade mitt ben i paket och började se på youtube videon. Jag behövde något att distrahera mig med så jag tog smink penslar i handen och började öva. Efter detta blev smink som distraktion till en hobby ett sätt att uttrycka mig. För mig är smink som att måla en tavla, jag älskar att experimentera. Idén för serien kom till mig när jag tittade på den första ordentliga smink looken jag gjorde. Jag såg att jag utvecklats och fick idén, varför inte dela med mig av mina sminkningar? Hoppas ni gillar serien och får inspiration 💕💕
Men nu breakdown av maj månadens looks! 


Gyllene ögon i skolsken, denna sminkning är gjord endast med Bohos green makeups ögonpalett. Jag använde också deras mascara. Denna var super enkel att göra, bara den gyllene färgen över hela ögonlocket och med den bruna färgen en liten eyeliner. Bas sminket är minimal, cc cream, concealer bronser och highlighter.


Från guld till silver, denna var inspirerad av Ariana Grandes sminkning i No Tears left to cry musikvideon. I videon har Ariana på sig en glittrande ögonskugga med dramatisk eyeliner. Jag tog penseln i handen och börja testa mig fram. Detta var resultatet. Jag fokuserade på att ha färger som hade en "kall" underton. Själv blev jag nöjd med looken, den är dramatisk och perfekt för en sommar natts fest! Här har jag en full on glam base. Jag har använt mig av baking tekniken under ögonen. 

Solnedgången över hus taken inspirerade denna look. Sommarens varma solnedgång har gyllene toner i sig och därför använde jag dessa färger. Jag har använt bara Jeffree Star Cosmetics Androgony palett på ögonen. 

Comments