Bucket hat och vintage Marimekko

Bucket hats coolt igen? JA säger jag!! Den kära bucket hat modellen har varit i ett skamhörn sedan 90talet. Men årets trender och comebacks har alla bevisat att mycket som tidigare ansetts som "töntiga kläder" är tillbaka igen. Allt från små sportiga solglasögon, sockor i sandaler, magväskor till dessa underbara hattar. Denna modells hatt har jag senast burit när jag var 6 år och hade en stor glugg mellan tänderna och ett tamagochi halsband runt halsen (ja, jag var så cool). 
Denna hatt är så fin jag har faktiskt alltid gillat bucket hats, denna från Adidas är perfekt!. Sportig men stylish. 



Älskar också min vintage Marimekko skjorta, denna tror jag är klippt till kortärmad och sydd av förra ägaren. Jag såg Marimekkos öppna fashion show på Esplanaden och blev inspirerad att ta denna fram och använda den. Här har jag para den med en jeans kjol från Cubus köpt några år sedan.



Titta nu så fint det är, bucket hat och stråväska jag är redo för att gå på picknick på en grön sommaräng!




Blus: Marimekko
Kjol: Cubus
Skor: Adidas Gazelle
Solglasögon: Kupla
Hatt: Adidas
Väska: H&m

Comments