Sommar 17 | Taget på telefonen

Första snön har fallit på Helsingfors gator, jul ljusen monteras upp på byggnader och julmusik tutar numera ut från högtalarna i de flesta affärerna. Snart är det lilla jul och därmed vinter....
Konstigaste var att när jag stod på spårvagnshållplatsen (med en miljon små snöflingor i mitt rufsiga hår) så kunde jag inte tänka på något annat än den gångna sommaren. När jag kom hem tittade jag igenom telefonen och njöt av mina sommar minnen. Jag tänkte dela med mig vad jag sysslat med under sommar månaderna. 
Min sommar började med en kort ledighet på 5 dagar då jag var en sväng till Göteborg för att se.... COLDPLAY! Jag åkte dit tillsammans med Tessa, vi hade köpt biljetter på vintern 2016. Jag kommer ihåg när hon ringde mej och frågade om jag vill se Coldplay. Och samtalet slutade med att vi hade biljetter till Coldplays konsert i Göteborg. Vi åkte dit på måndag och konserten var på måndag kväll och vi åkte tillbaka hem på tisdag kväll. Så det var en kort resa. 
Men vi hann gå runt i Gbg och se fina gator hus och njuta av en underbar konsert som jag aldrig kommer att glömma. Tror jag aldrig gråtit så mycket glädjetårar i mitt liv! 

Efter min micro semester så var jag tillbaka på jobb. Sedan jobbade jag resten av sommaren. Dock hindrade detta mej inte från att njuta av sommaren. På de få varma dagarna åkte jag raka vägen från jobbet till stranden och låg där och lyssnade på musik och vågornas kluckande. (jag var aldrig och simma för kallt vatten hah)

Jag hann en sväng till Tallinn, tog en dagskryssning och åt på den bästa vegan restaurangen någonsin. Om du någon gång är i Tallin sök upp Restoran V, lyxigt presenterad super god vegan mat. 


Jag var på musikfestivalen Flow som ordnas i Helsingfors och såg bland annat Frank Ocean. Jag och Tessa sprang emellan uppträdanden för att försöka hinna se små bitar av artisterna (alla de bästa hade framträdande samtidigt). Men höjdaren var ju såklart Frank. Det var en estetiskt idyllisk Ocean konsert med film i bakgrunden och Frank ensam framme på scenen mitt i folkhavet. Han var noggrann, perfektionist och avbröt en av sångerna för att det inte kändes rätt. Bästa var när han spelade Pink + White, då en hel stråk orkester var på stora scenen bakom honom och spelade. Kommer aldrig glömma det!
Jag var ett veckoslut i Stockholm med min mamma då besökte vi Abba The Museum. Kanske låter lite konstigt men du ska veta att min mamma och jag är super Abba fans! Jag har sedan liten älskat deras musik, den är så glad och full av liv och får mig ba att galen dansa.
 Och jag var inte missnöjd med besöket på museet. Det var interaktivt museum där jag bland annat sjöng med abba på scen Dancing Queen (de var hologram liknande animeringar av bandet super coolt). 

Måste ju såklart avsluta med en outfit bild, här var jag påväg på barnkalas. Kände för att klä upp mig och kände mig somrigt chic! 
Det ska bli spännande att se hur min kamerarulle på telefonen kommer att se ut i slutet av vintern. Kanske jag gör en liknande post om det vad tycker ni? 
Nu ska jag försöka välkomna vintern med sköna mjuka vinter jackor (som jag kan gömma mig i) och varma koppar kakao.

Comments