Halloween smink

Hej!

Halloween var för några dagar sedan, och fast jag inte egentligen firar det så sminkar jag mej.
-Jag tar varje chans för att spöka ut mig till godo, haha!
Detta år gjorde jag inget egentligen, eller jo jag gjorde min favorit syssla - Sätta mig framför tv:n med  en kopp av chai latte och smink. För att "set the mood" satt jag på filmen Sweeny Todd som är spooky men inte för skrämmande.

Jag blev inspirerad av de sotade ögonen och vita sminkningen på karaktärerna i filmen. Vilket sedan ledde mig till att tänka på vampyrer. Sedan tog jag pensel i handen och började.
Detta blev resultatet, jag textade mina vänner bilderna och frågade vad jag skulle kalla looken. Svaret var död flamenco dansare... Vet inte ännu själv heller vad jag ska kalla looken, vampy är den i alla fall.




Jag använde bland annat essence waterproof eyeliner, nyx cosmetics ögonskuggor, isadora wonder bar ögonskuggor, Urban Decay Heat ögonskugga palett, essence läppstift. Och antagligen mera men hade sånt flow så jag kommer inte ihåg exakt vad jag använde. Hårbandet är från Flying Tiger.

Comments