Vår 2017

Vårvibes är i full fart! Tittade på vädret och det lovas mera plusgrader än minus, dessutom skiner solen mer är tidigare. Det betyder vår och med vår kommer vårmodet! Tror att vårmodet är det bästa, fullt av liv och romantiska mönster. Älskar känslan när man börjar dag för dag ha ett lager mindre på sig, och till slut gå runt i sommarkläder. Jag gjorde min vårspellista i år redan i februari- inte för att vädret var soligt och varmt... Nej för enligt min logik så kan jag kanske locka fram bättre väder och fågelkvitter med vår sånger i lurarna- it makes sense eller hur? 
För min del har vårkänslan spridit sig i min kropp och jag är färdig för att gräva fram mina solglasögon. 
Men som sagt vår mode, detta kommer inlägget vara om. Jag har gjort en liten samling av små "moodboards" över mina favorit trender denna vår. Jag vet att dessa trender är bara en bråkdel i djungeln av nuvarande trender- men dessa är sådana som jag tycker personligen lite mer om än andra. 

Tillräckligt såsande- let's get into this!


                                 

Floral's? for spring? Groundbreaking. Nej just det, helt ärligt sagt var det Meryl's röst som ekade i mitt huvud när jag la ihop första moodboarden. Blommigt på allt, men nu är det inte frågan om små blommor i mönster på allt. Nej, det är frågan om placeringen, på ett par jeans, jacka - kjol. Det ger allt en lite finare känsla. Ett par mom jeans med blommor på sidan är helt enkelt snyggare än ett par vanliga. 
Väskor är prydda med små blommor, i japansk stil med körsbärsblommor eller med små rosor. Allt från Gucci, Fendi och Stella McCartney har underbara blomprydda handväskor. Jag älskar denna trenden! Jag är inte stort fan vanligtvis av sockersöta saker, men jag kan inte låta bli att älska en klassisk väska som har små blommor målade på. Jag har redan hittat min perfekta väska på Marks&Spencer som är också en klassisk modell på en vanlig "tant" väska men den är prydd med små blommor. För att undvika att en look med en blomprydd väska ska bli för söt så gillar jag att mixa den med mera avslappnade kläder. Ett par vanliga jeans och en enfärgad knäppskjorta med sneakers blir en perfekt combo. Väskan blir då som en liten söt detalj- på detta sätt undviker jag att se ut som en disney prinsessa


Randiga byxor och skjortor. Speciellt ränder som lodräta gärna vita ränder med blått i olika nyanser. Underbart alternativ för en krispig vit knäppskjorta. Tycker så mycket om denna trend- jag är ett stort fan av randiga överdelar. Om man blickar in i mitt klädskåp märker man snabbt att en stor del att t-shirt hyllan är randig. Men det är bara så- randigt ger en rolig trist till en annars "tråkig" outfit. 

Som jag redan nämnt i mitt förra inlägg försöker jag att låta mina jeans få vila i garderoben. Jag har bytt ut mina åtsittande jeans och mom jeans och boyfriend jeans- ja alla dem mot raka tygbyxor. 
Jag har haft ett par tidigare som jag köpte från monki, dessa använde jag bara då och då. Orsaken var det att de var mina "vuxen byxor". Nu undrar du säkert vad det är, låt mig förklara. Vuxenbyxor var sådana jag hade på mig om jag skulle på någon tillställning där jag skulle se representabel ut och där mina ljusa skinna jeans inte var passande. Detta var också en tid då jag tyckte att jag än var i ett stadie mellan vuxen och barn (vilket jag än är). I alla fall växte jag ur byxorna och också ur tankesättet.
Nu mera har jag välkomnat raka "dressy" byxor. De är bekväma och ger en underbar avslappnad känsla till ens outfit. Man kan också enkelt variera mellan olika evenemang under dagen bara med att byta till en snygg överdel och ett par klackar- voilá du är representabel. 
Min favorit sak överlag inom att sätta ihop en perfekt outfit är att mixa avslappnade plagg och mera "dressy" plagg. Som ett par snygga raka byxor med en svart hoodie och sneakers, parar detta med en snygg handväska och ett par solisar.

Smink och smyckat. 
Trots att jag älskar att sminka mig i olika färggranna looks med matta läppstift etc. så tänker jag satsa på min "glow". Jag har sett mer och mer "glowy"  looks där målet är att få ansiktet få en naturlig hälsosam lyster. Jag älskar detta dessutom gör min vinter torra hy det också. Jag har skalat ner på mängden smink jag satt på mig vardags. Dessutom har jag börja satsa mera på hudvård och har nu en ny rutin som funkar bra för min hy. Till vardags håller jag mig till "no makeup makeup". Jag har utbytt min nude-lippie mot läppglans. Snacka om nostalgi- läppglans. Kändes konstigt att ha läppglans på mina läppar men faktiskt har jag gillat det (mina torra läppar också). Så denna vår satsar jag på att få en "naturlig" lyster. 
Bringing the big ol' hoops back- jag har spanat på nätet att ringar i öronen är tillbaka! Älskar denna trend! Detta tar mig tillbaka till RnB sångare som Rihanna som hade stora guld hoops dinglande i öronen. Men de kommer tillbaka med en twist. Såklart de vanliga runda örhängen är tillbaka men det finns numera också sådana som har ord i mitten och ringar som är tjockare i mitten och smalare i örat.   
Scarf runt halsen. Choker trenden har nästan spårat ur kan man tycka men nu har jag långsamt bytt mina fina choker ut mot siden scarf som jag knyter runt halsen. Ser så fint och preppy ut.
Färgade glas- solglasönen har bytts ut mot glasögon med färgat glas. Detta tar mig också tillbaka- glömmer aldrig mina favorit solglasögon från barndomen med chockrosa linser. Idag är de tillbaka. Gärna i pilot glasögons ram i olika färger. Populäraste färgen är gula linser. Men personligen har jag fastnat för fräscha färger som ljusblått. 

That's it mina favorit trender som jag hoppar på under våren! Hoppas ni fått lite ny inspiration för er vårgarderob! 

Bilderna är tagna från pinterest här är min 

Comments