Vegemessut

Igår var jag på den första vegan mässan i Finland, och det var sååå underbart. Såklart plockade jag på mig både gratis mat prover men också annat... Tyvärr glömde jag kameran i väskan och inga bilder blev tagna på plats.
Det var meningen att jag skulle vara där redan 10.00 men tidsoptimist som jag är så startade jag närmare 10... (typiskt) När jag väl kom fram så var det en lång kö som ringlade sig från gatan till ingången. Ungefär 40 minuter kommer jag in med istappar till fingrar som flummar fram 5 € för inträde.
Mässan var alldeles fullproppad med människor och det var trängsel runt varje bås. Man fick smaka på allt från grönsaksglass till havrekött till smink. Men det första jag ser som jag måste ha är en t shirt med texten 99 problems but protein ain't one, så rolig!


Sedan hittade jag mig mitt i vegan smink båset- för er som läser och inte känner mig så kan jag berätta att jag har ett speciellt förhållande till smink jag kan bara inte låta bli att köpa de! Såklart köper jag Pacifica radiant shimmer som är en palett med tre olika kräm rouge och highlighters. Super snygga färger perfekta för min oliv-färgade hy.  Dessutom köpte jag vegan mascara ÄNTLIGEN! Alltså som sagt jag håller på att långsamt bli 100% vegan men mascara är något som har varit super svårt att hitta som helt vegan variant. Nästan alla mascaran har bivax eller något annat i sig som såklart inte är vegan. Så jag var mycket glad över att hittat en vegan mascara av BWC (beauty without cruelty) dessutom fick jag en brun på köpet!


Tillslut köpte jag underbara bakverk från Karu Talu Šhokolaad, Snickers, en gigantisk havre boll och black bailys brownie. Dessutom köpte jag cappuccino pulver till jobbet, man behöver bara hett vatten och pulvret och sedan har man en varm kopp av vegan Cappuccino. Jag drack imorse en kopp och det smakade som mocca kakao rekommenderar! 
Senare så kom hungern över mig och jag beställde en kale ceasarsallad som var super god men tyvärr lite väl chilli stark för min smak. Sedan gick jag hem med ömma fötter och en ryggsäck fylld med underbara grejer!



Comments